چطوری میشه

نحوه استفاده از SMTP برای ارسال ایمیل از وردپرس

نحوه استفاده از SMTP برای ارسال ایمیل از وردپرس

وردپرس یک روش بومی برای ارسال ایمیل دارد. از تابع () PHP برای ارائه همه آن خبرنامه ها، بازنشانی رمز عبور یا هر نوع ایمیل دیگری که برای مخاطبان خود ارسال می کنید استفاده می کند. در حالی که این روش از نظر تئوری باید کافی باشد، هنوز کامل نیست.

در وردپرس، ارسال ایمیل با SMTP جایگزین بسیار بهتری است. و راه اندازی آن دشوار نیست. آموزش امروز به شما نشان می دهد که چگونه این کار را با و بدون افزونه انجام دهید.

SMTP چیست؟

SMTP یا پروتکل انتقال ایمیل ساده قوانین انتقال ایمیل را تعریف می کند. این امکان تبادل ایمیل بین انواع مختلف رایانه ها، سرورها و شبکه ها را فراهم می کند.

سرور SMTP برنامه ای است که مطابق پروتکل SMTP عمل می کند و ایمیل ها را از فرستنده به گیرنده ارسال می کند. برای ساده سازی این فرآیند، سرور SMTP ایمیل هایی را از سرویس گیرنده ایمیل (Gmail، Yahoo!، Outlook و غیره) دریافت می کند و در صورت نیاز آنها را به سرورهای SMTP دیگر منتقل می کند. سپس ایمیل‌ها توسط سرور SMTP گیرندگان دریافت می‌شوند و با استفاده از سرورهای ایمیل دریافتی (POP3 یا IMAP) تحویل داده می‌شوند.

چرا خوب است ایده استفاده از SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، وردپرس از تابع () PHP برای ارسال ایمیل استفاده می کند. این روش به دلایل متعدد مشکل ساز است:

  • این بیشتر برای ایمیل های متنی ساده و ساده مناسب است. قابلیت های HTML کاملاً محدود است و نمی توانید پیوست اضافه کنید یا تصاویر را جاسازی کنید. که شما را با ایمیل‌های خسته‌کننده و عناصر طراحی کم یا بدون هیچ‌گونه باقی می‌گذارد؛
  • مشکلات قابل توجه قابل تحویلی دارد. PHP mail () هدر ایمیل مناسبی ندارد. در نتیجه، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) ایمیل های ارسال شده با این روش را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند یا به طور کلی آنها را رد می کنند. بنابراین، اگر برای مثال، پست های جدید را به طور خودکار با استفاده از PHP mail برای مشترکین خود ایمیل کنید، به احتمال زیاد پوشه های هرزنامه را مکرر می کنید؛
  • این امکان ارسال ایمیل از طریق سرورهای خارجی را ندارد. حتی اگر تنظیمات SMTP را پیکربندی کنید، فقط با لوکال هاست یا راه حل های مشابه قابل استفاده خواهد بود. نامه PHP() از احراز هویت SMTP نیز پشتیبانی نمی کند.

ساده ترین راه حل این است که وردپرس را برای ارسال ایمیل با سرور SMTP پیکربندی کنید. مورد دوم به احراز هویت هدر نیاز دارد و از انتقال ایمن از طریق SSL و TLS پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که شانس کمتری برای مواجهه با مشکلات تحویل ایمیل خواهید داشت، به خصوص اگر از یک سرویس SMTP قابل اعتماد استفاده کنید و همه چیز را به درستی تنظیم کنید.

در آن یادداشت، بیایید نحوه ارسال ایمیل در وردپرس با سرور SMTP را بیابیم.

پیکربندی SMTP در وردپرس بدون افزونه

می توانید SMTP را در وردپرس بدون افزونه با کمی کدنویسی و PHPMailer پیکربندی کنید. این کتابخانه ای است که برای PHP ایجاد شده است تا بر کاستی های تابع mail() غلبه کند. PHPMailer از متن های ایمیل پیچیده (شامل HTML و تصاویر جاسازی شده) و پیوست ها پشتیبانی می کند. بیشتر از همه، به شما امکان می دهد با هر سرور SMTP ایمیل ارسال کنید.

برای اینکه PHPMailer کار کند، به یک سرور SMTP کار نیاز داریم. در نمونه کد زیر، ما از Gmail SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس استفاده خواهیم کرد. اما قبل از شروع، باید با گذرواژه برنامه ایجاد کنید دستورالعمل. در غیر این صورت، نمی‌توانید با موفقیت احراز هویت کنید.

اکنون، به دایرکتوری ریشه وب سایت خود بروید و فایل wp-config.php را پیدا کنید. از نمونه کد زیر برای پیکربندی تنظیمات SMTP WordPress با استفاده از اعتبارنامه Gmail استفاده کنید.

define( 'SMTP_username', 'your-email@gmail.com' );
define('SMTP_password', 'your-gmail-app-password' );
define('SMTP_server', 'smtp.gmail.com' );
define('SMTP_FROM', 'your-sender-email@gmail.com' );
define('SMTP_NAME', 'نام شما');
define('SMTP_PORT', '587' );
define('SMTP_SECURE', 'tls');
define('SMTP_AUTH', true );
define('SMTP_DEBUG', 0 );

به ویرایشگر تم بروید و فایل functions.php را برای ویرایش های بیشتر پیدا کنید. توجه داشته باشید که توصیه می‌شود برای جلوگیری از خرابی موضوع اصلی تغییراتی در تم کودک ایجاد کنید. اسکریپت زیر را به فایل functions.php اضافه کنید.

function my_phpmailer_smtp( $phpmailer ) {
    $phpmailer->isSMTP();
    $phpmailer->Host = SMTP_server;
    $phpmailer->SMTPAuth = SMTP_AUTH;
    $phpmailer->Port = SMTP_PORT;
    $phpmailer->Username = SMTP_username;
    $phpmailer->Password = SMTP_password;
    $phpmailer->SMTPSecure = SMTP_SECURE;
    $phpmailer->From = SMTP_FROM;
    $phpmailer->FromName = SMTP_NAME;
}
add_action('phpmailer_init', 'my_phpmailer_smtp' );

تنظیمات را ذخیره کنید و تمام. اکنون وردپرس شما ایمیل ها را از طریق سرور SMTP ارسال می کند. برای جزئیات بیشتر، به نحوه ارسال ایمیل در وردپرس از طریق تابع PHP.

استفاده از افزونه ها برای راه اندازی SMTP وردپرس

یک راه ساده تر برای پیکربندی وردپرس برای ارسال ایمیل از طریق SMTP از طریق افزونه های اختصاصی است. آنها به مهارت های کدنویسی نیاز ندارند – می توانید آنها را حتی بدون کمک توسعه دهندگان پیکربندی کنید.

WP Mail SMTP

WP Mail SMTP

WP Mail SMTP محبوب ترین افزونه برای راه اندازی SMTP است. به PHP mail () دستور می دهد تا از یکی از ایمیل های یکپارچه یا تنظیمات SMTP سفارشی استفاده کند. با انجام این کار، مشکلات تحویل تابع بومی را حل می کند.

می‌توانید به راحتی WP Mail SMTP را با رفتن به برگه «افزونه‌ها» از داشبورد وب‌سایت وردپرس خود و فشار دادن «افزودن جدید» نصب کنید. “WP Mail SMTP” را در کادر جستجو تایپ کنید، “Install Now” و سپس “Activate” را فشار دهید.

WP Mail SMTP Installation

پس از نصب افزونه، می‌توانید ایمیل را از داشبورد یا با استفاده از جادوگر راه‌اندازی پیکربندی کنید. هر دو مفهوم یکسانی دارند، فقط طرح های متفاوتی دارند. ما ترجیح می‌دهیم از داشبورد استفاده کنیم، بنابراین افزونه را با کمک آن راه‌اندازی می‌کنیم.

دو گزینه اصلی داریم:

  • WP Mail SMTP را با خدمات SMTP شخص ثالث تنظیم کنید
  • از یک ایمیل داخلی استفاده کنید

مرحله اول برای هر دو گزینه یکسان است، بنابراین اجازه دهید در اینجا درباره آن بحث کنیم. تنظیمات WP Mail SMTP را باز کنید و به قسمت From Email و From Name در زیر برگه «اتصال اولیه» بروید.

در قسمت From Email، آدرس ایمیلی را که برای ارسال ایمیل استفاده می شود وارد کنید. این می تواند یک حساب ایمیل رایگان باشد، اما ما یک آدرس با دامنه سفارشی را برای تحویل بهتر توصیه می کنیم. برای اطمینان از استفاده از آدرس وارد شده در همه ایمیل‌ها، کادر Force From Email را علامت بزنید.

در قسمت From Name، نامی را که در ایمیل های ارسالی نمایش داده می شود، وارد کنید. یک بار دیگر، Force From Name را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایر افزونه‌ها (به عنوان مثال WooCommerce یا افزونه خبرنامه وردپرس) این کار را انجام نمی‌دهند. این تنظیم را لغو کنید.

WP Mail SMTP Setup

پس از انجام این کار، می‌توانیم به راه‌اندازی پست‌کننده برای آموزش وردپرس برای ارسال ایمیل با افزونه ادامه دهیم.

تنظیم نامه WP با خدمات SMTP شخص ثالث

استفاده از یک سرویس SMTP شخص ثالث برای اطمینان از اینکه ایمیل‌های وردپرس شما به صندوق ورودی گیرندگان تحویل داده می‌شوند، حیاتی است. با قابلیت WP Mail SMTP’s Other SMTP، می توانید به راحتی نامه رسان مورد علاقه خود را ادغام کنید. برای آموزش امروز، ما از یک سرویس SMTP قابل اعتماد ارائه شده توسط Mailtrap استفاده خواهیم کرد.

اما قبل از ادغام آن با وب سایت وردپرس خود، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و یک جادوگر درون برنامه ای را دنبال کنید تا دامنه خود را تأیید کنید. برای انجام این کار، باید به رکوردهای DNS دامنه خود دسترسی داشته باشید. در این موارد، باید رکوردهای آماده SPF، DKIM و DMARC را اضافه کنید و سپس تأیید دامنه را فشار دهید.

Mailtrap domain verification

پس از راه‌اندازی حسابتان، به «ارسال دامنه‌ها» برگردید و دامنه تأیید شده را فشار دهید. سپس روی «API and SMTP» کلیک کنید، «SMTP» را انتخاب کنید و اعتبارنامه ها را کپی کنید.

Mailtrap api smtp integrations

به WP Mail SMTP برگردید و SMTP دیگر را در برگه Mailer انتخاب کنید.

Mailtrap Other SMTP

مجموعه ای از فیلدهای خالی را خواهید دید. آنها را با استفاده از اعتبارنامه SMTP Mailtrap پر کنید:

  • میزبان SMTP: live.smtp.mailtrap.io
  • رمزگذاری: TLS (شما همچنین می توانید SSL را انتخاب کنید، اما TLS توصیه می شود)
  • درگاه SMTP: 587 (به طور خودکار پر می شود)
  • تأیید هویت: روشن را روشن کنید
  • نام کاربری SMTP: api
  • گذرواژه SMTP: رمز عبور SMTP شما
Mailtrap SMTP Settings

“ذخیره تنظیمات” را فشار دهید. یک پنجره تأیید خواهید دید. اگر همه چیز به درستی پیکربندی شده است و وردپرس ایمیل SMTP می فرستد، به حساب Mailtrap خود برگردید و “Verify Setup” را فشار دهید.

Mailtrap Verify Setup

استفاده از Built-in Mailer

بیایید به گزینه دوم یکپارچه سازی برویم – استفاده از یک میل داخلی برای اطمینان از اینکه وردپرس از SMTP برای ارسال ایمیل استفاده می کند. با این روش می‌توانید یکی از ایمیل‌های WP Mail SMTP شامل SendLayer، SMTP.com، Sendinblue، Amazon SES و غیره را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای Gmail SMTP را در وردپرس تنظیم کنید یا حتی Microsoft 365/Outlook.

فرایند یکپارچه سازی برای اکثر ESP ها مشابه است. البته، باید یک حساب کاربری داشته باشید تا آن را با WP Mail SMTP ادغام کنید. شما فقط باید ایمیل را انتخاب کنید و کلید API حساب خود را وارد کنید. دستورالعمل‌های مربوط به آن در اسناد رسمی ESP در دسترس خواهد بود.

Built-in Mailer

با برخی از ایمیل‌ها، ممکن است لازم باشد دامنه ارسال، شناسه جریان پیام یا منطقه خود را وارد کنید. دستورالعمل‌های دقیق برای هر پست‌کننده در اینجا موجود است.

افزونه وردپرس HubSpot

HubSpot WordPress Plugin

WP Mail SMTP عمدتاً برای پیکربندی وردپرس برای ارسال ایمیل با SMTP استفاده می‌شود. برعکس، افزونه وردپرس HubSpot یک افزونه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کامل برای وب سایت وردپرس شما است. با کمک آن، می‌توانید لیست ایمیل بسازید با sign- فرم ها را ایجاد کنید، با بازدیدکنندگان با چت زنده ارتباط برقرار کنید، و معیارهای مهم را تجزیه و تحلیل کنید.

مهمتر از همه، افزونه وردپرس HubSpot به شما امکان می دهد ESP مورد نظر خود را برای ارسال ایمیل های بازاریابی (به صورت دستی یا خودکار) به مخاطبین خود ادغام کنید. همچنین دارای قالب های داخلی و ویرایشگر کشیدن و رها کردن است. بنابراین، اگر به دنبال چیزی بیشتر از پیکربندی SMTP هستید، HubSpot ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

Gmail SMTP

Gmail SMTP

Gmail SMTP یکی دیگر از افزونه های وردپرس برای ارسال ایمیل با SMTP است، اما به طور خاص برای Gmail طراحی شده است. برای ارسال ایمیل به PHPMailer و تابع اصلی wp_mail متکی است، به این معنی که همچنان می‌توانید از همه عملکردهای آنها استفاده کنید.

افزونه Gmail SMTP با استفاده از API و پروتکل OAuth 2.0 به Gmail متصل می شود. به این ترتیب، شما نیازی به وارد کردن نام کاربری یا رمز عبور ندارید. با این حال، باید یک برنامه در Google Developer Console ایجاد کنید و اعتبار OAuth را پیکربندی کنید. خوشبختانه، صفحه رسمی افزونه دستورالعمل های لازم را فهرست می کند.

پست SMTP Mailer

Post SMTP Mailer

آخرین گزینه ای که در اینجا داریم Post SMTP Mailer است. این یک افزونه کاربرپسند است که به شما امکان می دهد ESP را با استفاده از SMTP یا API یکپارچه کنید. نسخه رایگان از Mailgun، SendGrid، Mandrill (اکنون Mailchimp Transaction Email)، SparkPost، Postmark، Sendinblue و Gmail APIها پشتیبانی می کند. نسخه Pro به شما امکان دسترسی به Zoho Mail، Amazon SES و Microsoft 365 را می دهد.

به‌علاوه، Post SMTP Mailer گزارش‌های ایمیل را ذخیره می‌کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، اعلان‌های Chrome را ارسال می‌کند.

چگونه ایمیل ها را در وردپرس آزمایش کنیم؟

برای اطمینان از اینکه پیکربندی شما می‌تواند ایمیل‌ها را با موفقیت از وردپرس ارسال کند، باید ایمیل‌های خود را آزمایش کنید. اکثر افزونه ها دارای ویژگی آزمایش پیش فرض برای برخی بازرسی های اولیه هستند.

برای مثال، با WP Mail SMTP، می‌توانید به برگه «تست ایمیل» بروید، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و «ارسال ایمیل» را فشار دهید. اگر پیکربندی درست است، باید یک ایمیل آزمایشی در صندوق ورودی خود پیدا کنید. اگر نه، WP Mail SMTP یک گزارش خطا را به شما نشان می دهد.

WP Mail SMTP Email Testing

با این حال، آزمایش عملکرد ارسال ایمیل همیشه کافی نیست. آزمایش HTML، اعتبارسنجی هدرها و بررسی امتیاز هرزنامه قبل از ارسال ایمیل به مخاطبین ضروری است. اینجاست که راه حل دیگر Mailtrap، تست ایمیل می تواند به شما کمک کند. این ایمیل های وردپرس شما را در یک صندوق ورودی مجازی می گیرد و مطمئن می شود که هیچ یک از آنها به صندوق ورودی گیرندگان نمی رسد.

همانند ارسال ایمیل، تست ایمیل را می توان با استفاده از اعتبارنامه SMTP آن با افزونه های وردپرس ادغام کرد. با گسترش «صندوق ورودی من» و فشار دادن «نمایش اعتبارنامه‌ها» آن‌ها را در حساب خود پیدا خواهید کرد. نمونه تنظیمات SMTP به این صورت است:

  • میزبان SMTP: sandbox.smtp.mailtrap.io
  • رمزگذاری: TLS یا SSL
  • درگاه SMTP: 465 یا 587
  • تأیید هویت: روشن را روشن کنید
  • نام کاربری SMTP: <نام کاربری SMTP شما
  • گذرواژه SMTP: <گذرواژه SMTP شما

اگر پیکربندی صحیح باشد، در عرض چند ثانیه، ایمیل آزمایشی شما در صندوق ورودی مجازی شما ظاهر می‌شود.

Mailtrap Email Testing

همانطور که دیدیم، برای پیکربندی وردپرس برای ارسال ایمیل با SMTP، دو گزینه اصلی دارید: کدنویسی با PHPMailer یا استفاده از افزونه ها. گزینه اول بیشتر برای توسعه دهندگان مناسب است، در حالی که گزینه دوم برای بازاریابان مناسب است. هر روشی را که انتخاب کنید، نکته اصلی یافتن راهی برای رفع کاستی های PHP است.

همه افزونه‌هایی که در بالا فهرست کردیم به شما امکان می‌دهند از SMTP Gmail استفاده کنید. در حالی که برای ارسال ایمیل های گاه به گاه به اندازه کافی خوب است، بهتر است از یک ESP قابل اعتماد برای ارسال حجم بالایی از ایمیل ها استفاده کنید. در غیر این صورت، ایمیل های شما به احتمال زیاد به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شوند.

لذت ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا